vrijdag 22 september 2017

Tiny pleasure # 29.


Speak another language
Spreek een andere taal.

Als ik denk aan een andere taal spreken, dan spreek ik
Duits of Engels. Mijn Frans is minimaal, maar de andere
talen helpen mij wel uit de brand. Een andere taal spreken
is eigenlijk ook een andere taal lezen en herkennen.
Daar moest ik aan denken op mijn werk. We hebben
daar namelijk chocolademelkzakjes gekregen en als
beschrijving staat er: strooi de inhoud van dit zakje in
een tas. Dat is Belgisch. Met een tas bedoelen ze een
beker, maar weet iedereen dat? Zou er echt iemand zijn
die de inhoud van het zakje in een echte tas strooit en
er dan heet water overheen gooit. Ik kan het mij niet echt
voorstellen, maar zou het wel grappig vinden als het ook
gebeurt. De chocolademelk is in ieder heel lekker!
Vooral uit een beker of een glas.



Bon appétit!
groet,
Marijke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten