vrijdag 28 maart 2014

Een boom naast zijn bed

Tim had naast zijn bed een stoeltje als nachtkastje.
Je weet wel,
zo'n kinderstoeltje die ik kocht toen hij 4 jaar was of zo.
Ik had het stoeltje geel geverfd,
want dat vond hij mooi.
Inmiddels is Tim 13 jaar oud,
maar het kinderstoeltje vond hij op zich prima naast zijn bed.
Maar ik niet meer...
Ik zag namelijk vaker van die boomstammen als bijzettafeltjes
en die wilde ik wel graag naast zijn bed.
Vorige week was het zover.
Ik had een stuk boom gekocht
net buiten ons eigen dorp.
Samen met Tim heb ik de bast er vanaf gehaald
want die was niet mooi.
(helaas ben ik vergeten foto's te maken,
want het was ontzettend leuk om samen te doen)
Daarna heb ik de bovenkant en de onderkant wit geverfd.
Het was de bedoeling om de stam rondom te beitsen,
maar dat vond Tim niet mooi.
Als laatste gingen er 4 wieltjes onder en...
klaar was het nachtkastje voor bij Tim op zolder naast zijn bed.
En Tim.........
die vond zijn nieuwe nachtkastje toch wel veel stoerder
dan het kinderstoeltje.




Toen ik klaar was met foto's maken,
zag ik dat de "boom" wel erg goed past bij zijn dekbedovertrek
met allemaal bomen, blaadjes en groene vogeltjes.
Het dekbedovertrek is gemaakt
van stof van IKEA.
Speciaal vanwege de groene vogeltjes.
We hebben namelijk een groene grasparkiet in huis.
Joepie heet hij
en hij is van Tim.


2 opmerkingen:

  1. en nu maar hopen dat er 's nachts geen wormpjes uit kruipen enzo ;)
    Wat een leuke foto van de parkiet! Ik word altijd zo blij van parkietjes, vind het zulke geinige beestjes. Vroeger heb ik er ook 2 gehad die erg tam waren. Zou er nu graag weer eentje willen, maar daar denkt niet iedereen hier in huis hetzelfde over.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jee, aan wormpjes heb ik helemaal niet gedacht. Ik hoop dat dit stuk boom wormloos is. Bedankt voor de waarschuwing.
      Groet,
      Marijke

      Verwijderen