zondag 2 maart 2014

Een (nieuwe) schemerlamp

Je kunt tegenwoordig met haken van alles maken.
Kleding, dekens, kussens, bloemetjes
echt alles.
In december maakte ik al soort van jas voor de vazen.
Niet de hele vaas,
maar alleen de onderkant.


Op die manier zie je niet de onderkant van de takken
als je er bloemen en water in hebt staan.
Je kunt er ook (zoals hier) droge takken in zetten met neplampionnetjes.
En de jas kun je maken van wol,
maar ook van zpagetti.
Nu zag ik laats in een woonblad,
en ik weet even niet meer welk,
een schemerlamp staan met een gebreide kap.
Het zag ontzettend leuk uit,
maar de prijs was minder aantrekkelijk.
En dus dacht ik,
die kan ik misschien wel zelf maken.
We hebben in onze woonkamer
een schemerlamp met een strakke, witte kap.
Een mooi exemplaar om het op uit te proberen.
En dit is het eindresultaat:


Zelfs Richard vind het heel leuk staan.
Ik heb de jas er dus alleen even afgehaald
om de foto's te maken.
En toen er gauw weer omheen gedaan.
Zo wordt de oude lampenstandaard
(want ik heb hem ooit bruin op een rommelmarkt gekocht)
op deze manier steeds een stukje moderner.
Maar dan wel modern op een natuurlijke manier
die goed in ons huis en bij ons past.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten