dinsdag 22 november 2016

Dadel-speculaascake.


Ruim een week geleden las ik op het blog van
Het zag er lekker uit en aangezien ik nog nooit iets
gebakken had met dadels was dit een prima recept.
De cake is heel makkelijk te maken. Ik heb wel
speltbloem gebruikt, omdat ik niet zoveel amandelmeel
in huis had. Voor hier thuis maakt het ook niet zoveel uit.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand hier het verschil 
zou proeven. Gelukkig maar, dan is bakken een stuk
gemakkelijker. De volgende keer dat ik deze cake weer
maak, ga ik wel ontvelde amandelen gebruiken. Nu moest
ik eerst het velletje van de amandelen halen. Dat krijg je
als je spontaan iets gaat bakken met ingrediënten die je in
huis hebt. We hebben altijd ongezouten amandelen in huis,
maar die hebben er wel een velletje omheen.
Dat maakt niet uit, geef mij maar de spontane manier.





Gelukkig vond iedereen hem lekker. Ik heb niet vertelt
wat er allemaal voor ingrediënten in zitten. Volgens mij
gaat dan niet iedereen zo lekker eten. Dat is het verschil
denk ik tussen dadels puur of dadels in een gerecht.
Het is leuk om deze cake te maken, maar de geur die
in huis gaat hangen is nog leuker. Doordat in de cake
2,5 theelepels speculaaskruiden zit, krijg je een echte
speculaasgeur in huis. Dat vind ik ook echt een geur
die heel goed in deze tijd van sinterklaas past.
Moeten jullie ook eens proberen.

Ik ga hem in ieder geval binnenkort nog een keer maken,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten