zondag 6 november 2016

Mijn weekend.


Het was weer een heerlijk weekend. Het weer was erg
wisselvallig, maar daar heb ik helemaal geen last van gehad.

De zaterdag begon met een kleine wandeling naar de
supermarkt. Onderweg liep ik langs de mooie rode boom
van de buren. Helaas zijn de blaadjes nu al aan het uitvallen.
Het is ieder jaar maar van korte duur dat de blaadjes in de'
herfst zo mooi rood kleuren. Dat vind ik wel jammer, want
ik kan enorm genieten van deze boom. Onderweg naar huis
heb ik bij de bloemist een boeket gekocht van zeven
verschillende bloemen, dit keer in mooie herfstkleuren.
De bloemen werden in de vaas gezet en we dronken
gezellig koffie/thee. Je weet wel,op zo'n rustige
zaterdagochtend manier. Genieten!

Op het programma stond een bezoek aan het
van van Abbemuseum in Eindhoven. Samen met
Richard, gewoon met z'n tweetjes.




We liepen mee met een korte rondleiding en hoorden
van alles wat je zonder de rondleiding nooit had geweten.
Heel interessant en leuk om door dit museum te lopen,
want het gebouw bestaat uit een oud en een nieuw gedeelte.
De vorm is heel apart, maar wel leuk en licht. 
Nadat we alles hadden bekeken, hebben we nog een verse
gember-kaneel-thee gedronken in het museumcafé.
Zowel het museum als de thee waren leuk, lekker, maar
op sommige momenten ook apart.




's Avonds hadden we een afspraak met twee bevriende
stellen hier in de buurt voor een walkingdiner. Dit was
de tweede keer dat we dit deden. Nu begonnen we twee straten
verderop voor het voorgerecht; drie soorten lekkere soep
(sorry, de foto mislukte). Vervolgens twee huizen verderop als
hoofdgerecht; een grote pan paëlla. Zelfgemaakt! Op mijn
verzoek waren de mosselen apart, omdat ik daar niet tegen
kan. De rest van de vis zat er wel doorheen. En we eindigden
in ons huis voor het nagerecht; een weckpot met vers
fruit, vanille-ijs,slagroom en twee lange vingers. Samen met
de thee en koffie na afloop, een feestelijke afsluiting.
Het grappige vind ik dat je in drie huizen eet, tussendoor even
wandeld (niet ver hoor) en je hoeft zelf maar één gerecht
klaar te maken. Prima formule; die houden we erin; lekker
eten, grappig concept en prima gezelschap.


Na een gezellige zaterdag, ging de zondag weer vrolijk
en cultureel verder met het verenigingsconcert van de
harmonie waar Lotte klarinet speelt. Momenteel speelt
Lotte in twee van de drie orkesten. In het groot orkest en
in het midden orkest. Vandaar dat ze twee optredens had
en dus twee verschillende tenues. In het zwart voor het
groot orkest en in het blauw voor het midden orkest. 
Wat hebben we genoten van prachtige muziek gespeeld
door allemaal mensen die we kennen. Dat maakt het
ongedwongen, maar niet minder mooi. Ik ga graag naar
deze concerten, mooie muziek, lekker in de buurt en
supertrots op mijn eigen dochter.


 

De rest van de zondag was heerlijk ontspannen. Thee drinken,
huiswerk maken, soep maken, foto's maken van de soep en
rustig aan doen. Buiten was het wisselvallig weer, maar door het
wat donkerdere licht en de regen die af en toe viel, hadden
we binnen wel een soort van herfstsfeer. Je weet wel met
kaarsjes en zo, iedereen die wat aan het doen is en aan het
eind van de middag samen eten.
Kortom, ik heb een heerlijk weekend gehad,
jullie ook?

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten