zondag 27 november 2016

het DAF-museum.


Vorige week zijn Richard en ik naar een museum
geweest: het DAF-museum in Eindhoven.
Een museum over auto's, iets waar ik eigenlijk
niet zoveel om geef. Dit museum was anders.
En waarom? Nou, ik ben helemaal gek op die
leuke VW-busjes. Natuurlijk een ander merk,
maar als je het vergelijkt met de oude DAF
hebben ze beide de mooiste vormen en kleuren.
Net als die schitterende busjes.
Kijk maar zelf:














Het grappige was dat ik het museum misschien wel
nog leuker vond dan Richard.
Zag je dat oude kentekenbewijs achter de voorruit,
de kleine buitenspiegeltjes (sommige auto's hadden
helemaal geen spiegeltjes) of die enorme ruimte onder
het dashboard. Moet je dat allemaal eens vergelijken
met de huidige auto's. Natuurlijk zijn onze auto's wel
een stuk veiliger, maar de charme zat toch echt wel
in de auto's van vroeger. Althans wat mij betreft. 

En ik....... ik droom nog een tijdje verder over
een dagje uit in een leuk VW-busje.....

Fijne week allemaal,
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten