zondag 28 mei 2017

Dommelregatta 2017


Vandaag was de grootste roeiwedstrijd van Den Bosch,
de Dommelregatta. De roeiers roeiden over de Dommel van
Sint Michielsgestel naar Den Bosch. Een tocht van 7,3
kilometer. Ik heb nog nooit een roeiwedstrijd gezien. Daardoor
leek me dit erg leuk. Vooral met dit mooie weer. De tocht ging
via Halder, een mooi plekje met goed uitzicht op het water.
Na een heerlijke fietstocht kwam ik aan en keek met
meerdere mensen naar de roeiers die langskwamen.
Er waren allerlei boten: met acht roeiers, vier roeiers,
twee roeiers en één roeier. De meeste boten met acht of
vier personen had een stuurman/vrouw op een zitplaats
zitten, maar er was één boot waar de stuurvrouw helemaal
voorin lag. Ik zag alleen haar hoofd, geweldig.









 De finish was in Den Bosch, maar daar ben ik niet meer
naar toe gegaan. Nadat de laatste boten langs waren
gekomen, ben ik weer heerlijk naar huis gefietst.
Ik was weer een ervaring rijker en heb veel geleerd
van wat ik gezien had en wat ik om mij heen gehoord
had. Het lijkt mij best leuk om te doen en van wat ik zag
kun je dit goed op hogere leeftijd doen. Wie weet.........
als ik ooit met pensioen ben en er wat meer tijd voor heb?
Wie weet?
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten