zondag 21 mei 2017

Een zwanenechtpaar op hun nest.


Wat was het heerlijk weer vandaag. Een lekkere temperatuur,
een zonnetje en overal hoorde je heel veel vogels fluiten.
Perfect weer om te gaan wandelen. Richard had laatst
in een natuurgebied bij ons in de buurt een broedende
zwaan gezien, dus dat werd mijn wandelbestemming vandaag.
Het was een wandeling met paadjes met verschillende
ondergrond, een aantal bruggetjes, koeien en een
wegvliegende reiger, een groot aantal verschillende bloemen
en natuurlijk de broedende zwaan. Ik had ook nog het geluk
dat meneer zwaan ook op bezoek was. Het broedende
echtpaar zwaan was wel het hoogtepunt van de wandeling.
 Zoals ze daar zaten, maar ook de plek waar ze hun nest
hadden gebouwd. Een vrij open plek, maar wel op een
strook land tussen de Esche stroom en een zijtak
daarvan. Heel slim gebouwd.





 



  


  




Ik wandelde in mijn eentje, iets waarvan ik
nog steeds niet weet of ik het nu wel of niet leuk
vind. Gek hé? Misschien moet ik het gewoon
vaker doen, want je kunt zo heerlijk je eigen tempo
nemen, foto's maken wanneer je dat wilt, even
rustig nadenken of juist helemaal niet nadenken.
Je kunt alleen niet makkelijk tegen iemand kletsen
of overleggen welke kant je op gaat bij een
tweesplitsing.
Het wordt de komende week erg mooi weer en
er komen een paar extra vrije dagen aan, dus.....
we kunnen weer lekker wandelen.
Jullie ook?
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten