vrijdag 19 mei 2017

Tiny pleasures # 17.


(make a wish) blow on a dandelion seed head
(doe een wens) blaas tegen een blaasbloem.

Paardenbloemen worden blaasbloemen en dat
betekent dat de paardenbloem zaadjes heeft gekregen.
Doordat de wind de zaadjes wegblaast, krijg je overal
nieuwe paardenbloemen. Het is de bedoeling dat de wind
blaast, maar het is natuurlijk nog leuker om zelf te blazen.
Meestal wordt dit door kleine kinderen gedaan, maar
waarom eigenlijk? Ook als kinderen al wat ouder zijn is
het nog steeds leuk om de zaadjes van een blaasbloem af
te blazen. En zelf als iemand niet meer de leeftijd heeft
van een kind is het nog steeds leuk. Je kunt haast zeggen
dat blaasbloemen ervoor zorgen dat iedereen zich weer
even kind voelt. En zo hoort het te zijn. Je bent nooit te
oud voor een blaasbloem. Ik vind het ook nog steeds
erg leuk. Meestal blaas ik, maar als ik op de fiets zit, wil ik
ook wel met mijn voet tegen de bloem schoppen. Of is
dat helemaal fout? Nee toch, gewoon even kind zijn,
een wens doen en blazen. Of schoppen!
Het doen van een wens staat op het blaadje van de Flow
scheurkalender van de Tiny pleasures, maar nu ik er over
aan het schrijven ben, bedenk ik mij dat ik eigenlijk nooit
een wens doe. Jullie? Ik wist niet eens dat dat moest, of kon.
Het is wel een goed idee. Ik ga dat in het vervolg dus doen.
Morgen misschien maar eens een blaasbloem zoeken, want
ik weet nog wel een wens om te doen.




Allemaal gewoon blazen dus de volgende keer dat je
een blaasbloem ziet, want ongeacht je leeftijd blijft
het altijd leuk. En als de wens uitkomt al helemaal.
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten