zondag 8 oktober 2017

Herfst betekent kastanjes rapen.


Vandaag was het weer tijd voor ons jaarlijkse bezigheid:
kastanjes rapen. Net zoals paddenstoelen bij de herfst
horen, doen kastanjes dat ook. Er is een plek, net buiten
ons dorp, waar een viertal kastanjebomen staan. Ieder
jaar fietsen Lotte en ik daar naartoe om een tas vol
kastanjes te rapen. Ik vind het iedere keer weer zo
gezellig om te doen. Misschien lijkt het onbenullig, maar
voor mij is het iets bijzonders. We rapen de kastanjes
om er vervolgens ook iets mee te maken, maar op de
een of andere manier is het ook een beetje ritueel van
ons twee geworden. Dat vind ik ook belangrijk. Laatst
las ik ergens dat kinderen later niet meer weten of het
huis altijd schoon was, maar wel welke leuke dingen
er gedaan werden. Ik hoop dat Lotte later er ook aan
terugdenkt als ze de kastanjes weer ziet in de herfst.








We hebben er weer een heleboel opgeraapt en gaan er
binnenkort iets leuks mee maken. Ik heb wel al een idee,
maar moet de details nog even uitwerken in mijn hoofd.
Het moet namelijk ieder jaar wel weer iets anders zijn
dan wat we al gemaakt hebben.
Wordt vervolgd dus....
groet,
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten